Tijdens de lunch.
Als het écht niet kan wachten.
Waarom counselling in de organisatie?
Er bestaat geen organisatie waar altijd alles goed gaat. Stress, conflicten, re-organisatie en hoge verwachtingen kunnen een grote impact hebben op medewerkers. Sommige medewerkers kunnen hier goed mee omgaan maar anderen hebben intensievere begeleiding nodig en daarvoor biedt een kortdurend counsellingtraject een prima uitkomst. Preventie is een belangrijk toepassingsgebied van counselling. Het is tevens een effectieve methode om arbeidsgerelateerde problemen mee op te lossen en te voorkomen.
In een relatief korte tijd maken medewerkers een belangrijke persoonlijke ontwikkeling door. Door nieuwe inzichten en vaardigheden functioneren zij weer beter én voelen zij zich ook beter. Mijn kracht, als Registercounsellor ABvC®, is dat ik, met respect en ruimte voor de emoties, snel de kern weet te raken.
Nieuw! Lunchbreak counselling
Heb je weinig tijd, zit je ergens mee en heb je behoefte om dit kort te bespreken? Boek dan een lunchbreak afspraak van 30 minuten.
Online counselling
Net als bij traditionele counselling, is het doel van online counselling het verbeteren van iemands welzijn en het verminderen van mentale klachten. Het enige verschil is ...
Counselling op de werkplek
Counselling wordt op verschillende manieren gebruikt om medewerkers te ondersteunen bij het oplossen van problemen. Dit kan zowel op initiatief van de medewerker gebeuren als door de werkgever, als hij het nodig vindt om een medewerker een extra steuntje in de rug te geven om optimaal te kunnen functioneren.
Counselling uitgelegd
Wanneer counselling op het werk?
Counselling is geschikt bij verschillende arbeidsgerelateerde situaties. Daarnaast kan het voor verbetering zorgen op andere gebieden zoals motivatie, tevredenheid, commitment en professionele relaties. Enkele voorbeelden zijn;
- emotionele opvang bij outplacement / slecht nieuwsgesprekken
- verzuimpreventie en re-integratie
- werkstress
- privéproblemen die het werk kunnen beïnvloeden
- onzekerheid, angsten en depressie
- stress, overspannenheid en burnout
- een traumatische ervaring
- aanpassingsproblemen bij verandering van functie of bij fusies en veranderingen binnen de organisatie
- verbeteren van persoonlijke effectiviteit en communicatie in de werksituatie
“Om hulp vragen is geen teken van zwakte maar een teken van kracht. Je grenzen durven erkennen verdient respect”
Hoe en waar?
Resultaat
Een Registercounsellor begeleidt processen rond persoonlijke groei, ontwikkeling en het eigen kunnen. Niet alleen actuele klachten komen aan bod, maar alle levensomstandigheden waarbij eigenwaarde, geluk, gezondheid en zingeving een rol spelen.
Het resultaat is dat;
- er herstel en duurzame verandering plaatsvind én
- terugval of symptoomverschuiving wordt voorkomen
- medewerkers meer inzicht in zichzelf krijgen en in hun functioneren, maar ook in hun oplossingsmogelijkheden.
- u hoge kosten voorkomt doordat uitval wordt voorkomen of beperkt
- de productiviteit en vitaliteit van uw medewerkers wordt versterkt
- er een prettige werksfeer wordt gecreëerd
Er zijn verschillende mogelijkheden voor de counsellingsessies.
Face-to-face
Gesprekken vinden plaats in een persoonlijke, vertrouwelijke setting. Dit kan zowel in een ruimte binnen de organisatie als op de gesprekslocatie in Reeuwijk zijn.
Online
Vanuit het comfort van de thuissituatie of een veilige ruimte in de organisatie hoeven tijd en afstand geen struikelblok meer te zijn. Ook al zijn we op afstand, de nabijheid wordt gevoeld.
Telefonisch
Als er een voorkeur is voor telefonisch contact dan is dit ook mogelijk.
Lunchbreak counselling
Zit je ergens mee, heb je weinig tijd en voel je toch de behoefte om dit kort te bespreken? Boek dan gerust een 30 minuten afspraak in je lunchpauze voor counselling via telefoon of video bellen. We plannen dan op heel korte termijn een tijdstip op een dag die jou het beste uitkomt.
Online of face-to-face counselling
Het doel van online counselling het verbeteren van iemands welzijn en het verminderen van mentale klachten, net als bij de traditionele face-2-face counselling. Het enige verschil is dat de communicatie digitaal plaatsvindt en niet in één ruimte. De sessies vinden plaats via beeldbellen. Ook is het mogelijk om telefonisch contact te hebben via sms- of spraakberichten.
Voordelen
Online therapie, ook wel e-health genoemd, biedt verschillende voordelen. Ik noem er een paar;
- het biedt de mogelijkheid aan mensen die minder mobiel zijn tóch de hulp te krijgen die ze nodig hebben.
- het scheelt reistijd
- het is laagdrempelig
- het is geheel locatie onafhankelijk
- er is geen wachtlijst
- een afspraak is snel gemaakt
- onderzoek toont aan dat online therapie voor veel mensen nét zo effectief als face-2-face therapie
Nadelen
Online therapie is niet geschikt voor iedereen. Als je in een acute geestelijke crisis verkeert of denkt aan suicide heb je direct hulp nodig. Neem dan contact op met 113 zelfmoordpreventie https://www.113.nl/. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon of via chat.
Neem vrijblijvend contact op
Vul het contactformulier in als je vragen hebt of meer informatie wenst.
Neem vrijblijvend contact op
Vul het contactformulier in als je vragen hebt of meer informatie wenst.